Uzm. Dr. Filiz Gültekin

Fonksiyonel Tıp Muayenesi

Fonksiyonel tıp, sağlık sorunlarının sadece semptomlarını ortadan kaldırmaya yönelik çözümler aramaz, o sorunları ortaya çıkaran temel nedeni bulmaya ve ortadan kaldırmaya odaklanır. Fonksiyonel tıbbın ilk adımı, herhangi bir beslenme eksikliği veya gıda hassasiyeti olup olmadığını belirlemektir. Daha sonra, bir bireyin mikrobiyomu (bağırsak bakterileri), bağırsak bakterilerindeki herhangi bir dengesizlik için analiz edilecektir. Son olarak, bir kişinin bağışıklık sistemi, herhangi bir iltihaplanma veya otoimmün bozukluk belirtisi için analiz edilecektir.

Fonksiyonel tıp, kişinin bütününe odaklanan bütünleştirici bir tıp yaklaşımıdır. Sadece belirli semptomlara veya koşullara odaklanmak yerine vücuda bütün bir sistem olarak bakar. Fonksiyonel tıp uzmanları geleneksel tıp okullarında eğitim alırlar ancak aynı zamanda bitkisel tedavi, beslenme tedavisi ve aromaterapi gibi doğal tedavileri de öğrenirler. Fonksiyonel tıbbın amacı, sadece semptomları baskılayarak değil, hastalığın altında yatan nedenleri ele alarak sağlığı iyileştirmektir.

Bunların yanı sıra bir kronik hastalığınız varsa bu hastalığın kalıcı olarak tedavisi için çözümler sunar. Sizin de tip 2 diyabet, insülin direnci, hashimato tiroidi, kronik yorgunluk, akne rozasea, kronik ürtiker, sedef hastalığı, egzema, dikkat eksikliği, beyin sisi, depresyon, fibromyalji, hormonal disfonksiyon, polikistik over, erken menapoz gibi hastalıklarınız varsa fonksiyonel tıp yaklaşımından faydalanabilirsiniz.

Fonksiyonel tıbbın faydaları arasında yaşam kalitesinin artması ve kronik hastalık riskinin azalması yer alır. Sağlık sorunlarınızın bütünsel bir yaklaşımla ele alınıp, çözüm aranması için fonksiyonel tıp alanında uzman Doktor Filiz Gültekin ile birebir görüşebilirsiniz. Geç kalmadan randevu isteyiniz.
Translate »